shopping awards persoonlijke verzorging 2023
DeOnlineDrogist.nl
Bestel nu
0
€ 0,00

DeOnlineDrogist.nl geeft advies bij

Stress, spanning en vermoeidheid

De Online Drogist adviseert u over hulpmiddelen en ondersteuning bij stress, spanning of vermoeidheid.

Valdispert, Shiepz & Melatomatine

Ondersteuning

voor een goede nachtrust

Bestel direct
  • Valdispert Nacht Sterk Tabletten 40TB

    17,49

  •  
  • Davitamon Nachtrust 3-in-1 Capsules 20CP

    9,59

  •  
  • Shiepz Melatonine Original Smelttabletjes 500TB

    11,89

  •  
  • A.Vogel Dormeasan Citroenmelisse Druppels 100ML

    15,99

  •  

Ondersteuning

Bij spanning en stress

bestel direct
  • Davitamon Stress & Spanning 8-in-1 Capsules 20CP

    11,99

  •  
  • Fytostar Magnefit Tabletten 60TB

    17,42

  •  
  • Calmanax Positieve Stemming & Emotioneel Balans Capsules 30CP

    24,95

  •  
  • Vitakruid RelaxComplex Tabletten 100TB

    26,90

  •  

Ondersteuning

voor extra energie bij vermoeidheid

Bestel direct
  • Supradyn Complex Forte Bruistabletten 45TB

    18,06

  •  
  • Royal Green Magnesium Capsules 60VCP

    24,61

  •  
  • Bonusan PQQ Energie Capsules 60CP

    39,47

  •  
  • Salus Floradix IJzer Tabletten 84TB

    12,74

  •  

Tips voor meer energie en een betere nachtrust tijdens de donkere dagen

  • Vermijd beeldschermen

    Vermijd het kijken naar beeldschermen twee uur voordat u gaat slapen. Het blauwe licht dat van uw telefoon, tablet, tv-scherm of computerscherm afkomst heeft een negatieve invloed op de aanmaak van hormonen die u slaperig maken.

  • Bevorder ontspanning

    Bent u weleens te onrustig om in slaap te vallen? Probeer dan een les Yin yoga in de avond, dit is een rustige vorm van yoga die u helpt om te ontspannen. Is yoga in de studio een grote stap? U kunt Yin yoga ook goed thuis beoefenen met begeleiding van een filmpje. U kunt dit aanvullen met een rustgevende meditatie voor het slapengaan

  • Zorg voor voldoende daglicht

    Ga overdag minstens een kwartiertje naar buiten tussen 11:00 en 15:00, tijdens deze periode van de dag is de zon het felst. Dit kan een positief effect hebben op de biologische klok.

  • Vermijd alcohol en cafeïnehoudende dranken

    Met een borrel op zult u misschien sneller in slaap vallen, maar het heeft een negatief effect op de kwaliteit van uw slaap. Alcohol zorgt ervoor dat u lichter slaapt, vaak wakker wordt of dat vroeg in de ochtend niet meer door kunt slapen. Drinkt u cafeïnehoudende dranken? Probeer deze te minderen en niet meer te drinken na 14:00 uur. Het effect van cafeïne kan tot zo'n 8 uur in het lichaam blijven.

  • Beweeg!

    Probeer elke week minstens 2,5 uur te bewegen door matige intensieve inspanning. Dit kunt u verspreiden over meerdere dagen. Tijdens het sporten wordt er meer bloed in het lichaam rondgepompt wat bijdraagt aan gezondere en sterkere organen, het lichaam maakt gelukshormonen aan wat een positieve invloed heeft op uw gemoedstoestand en het regelmatig bewegen kan een positief effect hebben op uw waak- en slaapritme.

  • Ondersteun uw lichaam met de juiste voedingsstoffen

    Tijdens periodes van stress, schakelt het lichaam over op overlevingsstand en neemt het minder voedingsstoffen op uit voeding. Om te kunnen blijven functioneren maakt het lichaam dan gebruik van reserves. Bij langdurige stress is het dus extra belangrijk om voldoende groente en fruit te eten, dit kunt u ondersteunen met voedingssupplementen. Een aantal voedingsstoffen zijn extra belangrijk bij stress: magnesium, zink, vitamine C en B vitamines. Deze vitamines kunt u bijslikken in vorm van supplementen.

vrouw ligt in bed

¹Ashwaganda, Vitamine B11

² Vitamine B5

³ o.a. vitamine B1-B3,B5,B6 B8, B12 & C ondersteunen het energieniveau.

⁴ Valeriaan, Slaapmutsje

⁵ Melisse, Hop

⁎Evaluatie gezondheidsclaim is lopende