Door grote drukte dient u rekening te houden met een vertraging van maximaal 2 werkdagen. Lees meer

Bestel nu
0
€ 0,00
shopping awards 2021 persoonlijke verzorging

DeOnlineDrogist.nl geeft advies bij

stress, spanning en vermoeidheid

Last van slapeloosheid of ervaart u een periode van veel stress, spanning en vermoeidheid?

DeOnlineDrogist.nl biedt hulp.

Producten

Bij spanning, stress en vermoeidheid

bestel direct
  • Valdispert Natural Stress & Focus Gummies 45ST

    15,99

  •  
  • Biotics Acti-Mag Plus Poeder 200GR

    52,65

  •  
  • Biotics Ashwagandha Pure Capsules 60CP

    32,85

  •  
  • Calmanax Positieve Stemming & Emotioneel Balans Capsules 30CP

    24,95

  •  

Tips om beter te slapen

  • Vermijd beeldschermen

    Vermijd het kijken naar beeldschermen twee uur voordat u gaat slapen. Het blauwe licht dat van uw telefoon, tablet, tv-scherm of computerscherm afkomst heeft een negatieve invloed op de aanmaak van hormonen die u slaperig maken.

  • Bevorder ontspanning

    Bent u weleens te onrustig om in slaap te vallen? Probeer dan een les Yin yoga in de avond, dit is een rustige vorm van yoga die u helpt om te ontspannen. Is yoga in de studio een grote stap? U kunt Yin yoga ook goed thuis beoefenen met begeleiding van een filmpje. U kunt dit aanvullen met een rustgevende meditatie voor het slapengaan

  • Zorg voor voldoende daglicht

    Ga overdag minstens een kwartiertje naar buiten tussen 11:00 en 15:00, tijdens deze periode van de dag is de zon het felst. Dit kan een positief effect hebben op de biologische klok.

  • Vermijd alcohol en cafeïnehoudende dranken

    Met een borrel op zult u misschien sneller in slaap vallen, maar het heeft een negatief effect op de kwaliteit van uw slaap. Alcohol zorgt ervoor dat u lichter slaapt, vaak wakker wordt of dat vroeg in de ochtend niet meer door kunt slapen. Drinkt u cafeïnehoudende dranken? Probeer deze te minderen en niet meer te drinken na 14:00 uur. Het effect van cafeïne kan tot zo'n 8 uur in het lichaam blijven.

  • Beweeg!

    Probeer elke week minstens 2,5 uur te bewegen door matige intensieve inspanning. Dit kunt u verspreiden over meerdere dagen. Tijdens het sporten wordt er meer bloed in het lichaam rondgepompt wat bijdraagt aan gezondere en sterkere organen, het lichaam maakt gelukshormonen aan wat een positieve invloed heeft op uw gemoedstoestand en het regelmatig bewegen kan een positief effect hebben op uw waak- en slaapritme.

  • Ondersteun uw lichaam met de juiste voedingsstoffen

    Tijdens periodes van stress, schakelt het lichaam over op overlevingsstand en neemt het minder voedingsstoffen op uit voeding. Om te kunnen blijven functioneren maakt het lichaam dan gebruik van reserves. Bij langdurige stress is het dus extra belangrijk om voldoende groente en fruit te eten, dit kunt u ondersteunen met voedingssupplementen. Een aantal voedingsstoffen zijn extra belangrijk bij stress: magnesium, zink, vitamine C en B vitamines. Deze vitamines kunt u bijslikken in vorm van supplementen.

vrouw ligt in bed

¹Ashwaganda, Vitamine B11

² Vitamine B5

³ o.a. vitamine B1-B3,B5,B6 B8, B12 & C ondersteunen het energieniveau.

⁴ Valeriaan, Slaapmutsje

⁵ Melisse, Hop


⁎Evaluatie gezondheidsclaim is lopende