U wilt stoppen met roken en dat heeft veel voordelen! Bekijk onderstaande medicijnen, zoals nicotine zuigtabletten, nicotine pleisters en meer, die u willen helpen te stoppen met roken.

Overweegt u om te stoppen roken? Een goede keuze! Een rookvrije levensstijl is beter voor uw gezondheid en voor die van de mensen om uw heen. Stoppen met roken kan lastig zijn, doordat het lichamelijk én mentaal zwaar kan zijn. De behoefte aan een sigaret onderdrukken kan moeilijk zijn. Bovendien kunt u last krijgen van verschillende ontwenningsverschijnselen. Nicotinevervangers kunnen deze ontwenningsverschijnselen en het verlangen naar sigaretten verlichten.

Transparante nicotinepleisters

Leven en opgroeien in een rookomgeving vergroot de kans op rookverslaving en de kans op gezondheidsschade. Stoppen doet u dus niet alleen voor uzelf, maar ook voor uw naasten. Met behulp van de Transparante Pleisters* van NiQuitin, verdubbelt u uw kans van slagen. Deze pleister brengt u 1 keer per dag aan, waarna er 24 uur lang verschillende hoeveelheden therapeutische nicotine wordt afgegeven. Zo heeft u minder last van ontwenningsverschijnselen. Afhankelijk van de hoeveelheid sigaretten die u rookt, kiest u de pleister die bij u past en doorloopt u een behandeling van 8 tot 10 weken.

Bekijk alle producten van NiQuitin

Nicotinezuigtabletten

Het verlangen naar een sigaret kan soms onverwachts opspelen. Heeft u moeite met het onderdrukken van dit verlangen? Met de handige Zuigtabletten van Nicotinell verlicht u snel en in bijna iedere situatie uw behoefte om te roken. De tabletten met frisse mintsmaak lossen langzaam op in uw mond en geven op die manier een dosis nicotine af. Daarnaast verlichten de zuigtabletten uw ontwenningsverschijnselen als angstgevoelens, frustratie, onrust, irritatie en verhoogde eetlust. De Nicotinell zuigtabletten zijn verkrijgbaar in verschillende doseringen.

Bekijk hier alle Nicotinell producten

De voordelen van stoppen met roken

Stoppen met roken kan tijdelijk voor klachten zorgen, dit maakt het volhouden moeilijk. Het is dan belangrijk om door te zetten. De klachten zullen verdwijnen en u krijgt er gezondheidsvoordelen voor terug.

• Na een paar dagen – Het zuurstofgehalte in uw lichaam neemt toe, uw bloeddruk normaliseert en uw smaak en reukvermogen is verbeterd.

• Na een paar weken – U kunt makkelijker ademhalen, u voelt zich fitter en uw longcapiciteit is aan het toenemen.

• Na een paar maanden – Heeft u minder last van luchtweginfecties, uw stem verbetert en hoesten en benauwdheid wordt minder. Bovendien begint uw longweefsel zich te herstellen.

• Na het eerste jaar – Het risico op longziektes longkanker is verminderd ook het riciso op hart- en vaatziekten is lager geworden.

Tips bij het stoppen met roken

Naast nicotinevervangers zijn er nog meer hulpmiddelen die ondersteunen bij het stoppen:

• Kies een stopdatum en bereid het goed voor (bijvoorbeeld 1 oktober).

• Bedenk wat u op moeilijke momenten gaat doen, bij trek in een sigaret kunt u het beste 5 minuten wachten. Eet bijvoorbeeld een wortel of appel, loop en blokje om of bel iemand.

• Schrijf de redenen die u heeft om te stoppen op, dit kunt u erbij pakken als u een moeilijk momentje heeft.

• Maak gebruik van begeleiding. Dit kan een app zijn, uw huisarts, groepstherapie of een coach die specialist is in stoppen met roken.

• Vermijd in de eerste periode situaties die uw verlangen opwekken. Bijvoorbeeld het drinken van alcohol, uitgaan, het drinken van koffie.