9481.171 reviews
Bestel nu
0
€ 0,00

Bestelproces

Account/Inloggen

Account aanmaken

Met het maken van een persoonlijke account bij DOD.nl kunt u gemakkelijk en snel een bestelling plaatsen en kiezen uit ons assortiment van meer dan 35.000 voorraadhoudende artikelen. U kunt zich ook gemakkelijk inschrijven op onze nieuwsbrief en daarmee profiteren van onze speciale nieuwsbriefaanbiedingen.

  • Ga naar de knop Inloggen rechtsboven op de pagina.
  • Voer aan de onderzijde van de pagina bij Ik wil direct bestellen uw gegevens in. Deze gegevens hebben wij nodig om de bestelling snel en juist bij uit te leveren.
  • Klik op de knop aanmelden.
  • Nadat u bent aangemeld kunt u direct uw bestelling plaatsen. U ontvangt tevens per e-mail een bevestiging van uw aanmeld ing en een wachtwoord. Met uw e-mail adres en dit wachtwoord kunt de volgende keer direct inloggen. U kunt dit wachtwoord later zelf wijzigen bij account aanpassen.

Inloggen

Wanneer u reeds een account bij ons heeft aangemaakt kunt u direct bij ons inloggen.

  • Ga naar de knop Inloggen rechtsboven op de pagina.
  • Voer aan de bovenzijde van de pagina bij Bestellen met account uw e-mail adres en het wachtwoord in. Dit wachtwoord heeft u bij uw eerste aanmelding van ons ontvangen of heeft u zelf later aangepast.
  • Klik op de knop inloggen. U bent nu ingelogd.

Het kan zijn dat dit bericht krijgt tijdens het inloggen: Geen overeenkomstig 'e-mail adres' en/of 'wachtwoord'.

  • Controleer of u het juiste e-mail adres heeft gebruikt.
  • Voer nogmaals het wachtwoord in (controleer alstublieft op hoofd- en kleine letters).
  • Bent u er zeker van dat de gegevens juist zijn? Neemt u dan contact met ons via klantenservice@dod.nl of via 020-7173893.

Bent u het wachtwoord vergeten? Klik dan op wachtwoord vergeten? U ontvangt binnen enkele momenten van ons een nieuw wachtwoord. Deze kunt u deze eventueel wijzingen bij account aanpassen.

Bestelling plaatsen

Artikel(en) selecteren

Om het juiste product te selecteren, kunt u de volgende stappen zetten:

  • Ga naar het gewenste artikel en klik op de knop Voeg toe aan winkelwagen. Vervolgens komt u in het winkelwagentje.
  • Mocht u op zoek zijn naar meerdere producten om te bestellen dan kunt u kiezen voor de knop verder winkelen. Hiermee belandt u weer op de pagina van www.deonlinedrogist.nl en kunt u een ander product selecteren.
  • Wanneer u klaar bent met winkelen dan kiest voor de knop afrekenen.

Wanneer u nog niet bent ingelogd of nog niet bent geregistreerd wordt u gevraagd dit nu te doen. U kunt hiervoor de eerder beschreven stappen doorlopen. Wanneer u reeds bent ingelogd komt u automatisch bij de afrekenpagina.

Verzendinformatie

Vervolgens verschijnt een overzicht van u verzendgegevens.

  • Hier kunt u eventueel de adresgegevens aanpassen door te kiezen voor de knop 'adresgegevens aanpassen'. Er wordt een nieuw scherm getoond waarin u een ander (eerder opgegeven) adres kunt selecteren of een nieuw adres kunt toevoegen.
  • Ook bieden wij u in het verzendinformatie scherm de mogelijkheid om uw bestelling te laten inpakken. Mocht u iemand met het artikel willen verrassen dan kunt hiervoor kiezen.
  • Vervolgens kunt u kiezen voor de knop 'verder met afrekenen'.

Betaalnformatie

In het vervolgscherm kunt u kiezen op welke wijze u uw bestelling wilt afrekenen. U kunt o.a. op de volgende manieren betalen:

  • iDEAL
  • Overboeking
  • Achteraf betalen
  • Creditcard
  • Paypal
  • Bancontact
  • Payconiq

Bent u in het bezit van een cadeaubon of kortingscode van ons? Dan kunt u deze in dit scherm verzilveren. Vul de kortingscode in en de korting wordt automatisch verrekend op uw totaalbedrag. Meer informatie vindt u bij de pagina kortingscode's.

Naast het afrekenen kunt u in dit scherm ook kiezen om uw factuurgegevens aan te passen door te kiezen voor de knop 'adresgegevens' aanpassen. Er wordt een nieuw scherm getoond waarin u een ander (eerder opgegeven) adres kunt selecteren of een nieuw adres kunt toevoegen. Kies na de keuze van de betaalmethode voor de knop verder met afrekenen.

Bevestiging van de bestelling

In de laatste stap van het bestelproces krijgt u een overzicht van uw bestelling, uw adresgegevens en de betaalmethode.

  • Zijn de gegevens juist? Dan kunt u de bestelling afronden met de knop Bevestig bestelling.
  • Wilt u iets nog wijzigen? Kiest u dan voor 1 van de wijzig knoppen.

Bestelstatus per e-mail

Nadat u de bestelling geplaatst heeft wordt u via e-mail stap voor stap op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling.

Bestelbevestiging

Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen, krijgt u via de e-mail een bestelbevestiging. Hier vindt u een overzicht van de bestelgegevens. Heeft u geen e-mail bericht ontvangen? Dan kan het zijn dat uw e-mail in de map met ongewenste e-mail of spam terecht is gekomen. Is dat niet het geval neemt u dan contact met ons via klantenservice@dod.nl of via 020-7173893.

Betaalbevestiging bij Overboeking

Indien u heeft gekozen voor Overboeking (vooruitbetalen) ontvangt u na ontvangst van uw betaling na 1-3 werkdagen een bevestiging hiervan via de e-mail.

Verzendbevestiging

Wanneer uw bestelling wordt verstuurd ontvangt u rond 23.45 een e-mail. Hierin vindt u een Track en Trace code. Met deze track and trace code kunt u het verloop van uw bestelling volgen. Zo weet u precies waar uw pakket zich bevindt en wanneer deze ongeveer is te verwachten. De track and trace code ontvangt u via e-mail. Door te kiezen voor de betreffende link in deze e-mail komt u automatisch terecht op de pagina van PostNL waar de bestelling 'gevolgd' kan worden. Heeft u uw pakketcode bij de hand? Dan kunt u deze hier: https://jouw.postnl.nl/#!/overzicht. U dient de code te gebruiken in combinatie met de postcode uit het afleveradres.
Eveneens ontvangt u in de bijlage van de e-mail de factuur en indien van toepassing de bijsluiters van de bestelde producten.