Bestel nu
0
€ 0,00

Inspiratie | Blog: back to school & work

vrouw achter bureau met laptop

bereid u voor met deze tips

Back to school & work

leestijd 2 minuten

Elke dag uitslapen, de hele dag luieren, zwemmen of misschien wel de hele dag hele leuk activiteiten doen. Dat is helaas weer afgelopen, want de vakantie komt toch écht weer tot zijn einde. Het regelmatige ritme van het werk- en schoolleven kan best weer even wennen zijn. Of u nu thuis werkt of op kantoor. In deze blog leest u een aantal tips waarmee u weer helemaal startklaar bent.

Zorg voor goede nachtrust

Het ligt misschien voor de hand, maar het kan goed zijn om een aantal dagen voordat uw werk- of schoolleven weer begint, te zorgen voor een regelmatig slaapritme. Zo kan uw lichaam weer wennen en heeft u geen last van een jetlag in uw eerste werkweek. Vindt u het lastig om de slaap te vatten? Dat zou aan verschillende factoren kunnen liggen. Wees ten eerste vooral geduldig, het lichaam heeft nu eenmaal even nodig om weer aan het normale ritme te wennen. Het is daarnaast belangrijk om ervoor te zorgen dat uw slaapruimte helemaal ‘slaapproof’ is. Zo is het belangrijk dat de slaapruimte helemaal donker is en dat u geen last heeft van omgevingsgeluiden. Deze factoren kunnen uw nachtrust namelijk verstoren.


Hoe verleidelijk het ook kan zijn, laat de alcohol vooral even staan. Het lijkt soms alsof we beter slapen na een glaasje wijn of een biertje, maar in realiteit laat dit ons juist lichter en onrustiger slapen en het verkort de duur van de slaap. Verder is het verstandig om 's avonds voordat u gaat slapen schermen van bijvoorbeeld uw laptop, televisie en mobiel zoveel mogelijk te vermijden. Het blauwe licht van deze schermen kan uw biologische klok namelijk verstoren. Heeft u toch last van omgevingsgeluid? Dan kunnen speciale slaap oordoppen helpen. Kunt u door dwalende gedachtes de slaap niet vatten? Voor een goede nachtrust zijn er diverse supplementen die helpen bij het vatten van de slaap.

Zorg voor voldoende beweging en een gezond eetpatroon

Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat we met regelmatig bewegen niet alleen de conditie van ons lichaam op peil houden maar ook dat van onze hersenen. Nog een goede reden om dagelijks een wandeling te maken of af en toe naar de sportschool te gaan. Bewegen kan natuurlijk ook thuis met behulp van work-out video’s op YouTube.


Daarnaast is het verstandig om de vakantiesnacks weer even te laten voor wat ze zijn, onze voeding staat namelijk ook in verband met de conditie van onze hersenen. Zo zijn er diverse voedingsstoffen die de werking van onze hersenen ondersteunen, zoals vetzuren. Die vetzuren kunnen we uit voeding halen zoals vette vis. Om de inname van vetzuren te ondersteunen kunt u supplementen met omega vetzuren bij slikken.


Moeite met de focus?

Als het vakantie is, hoeft u vaak even helemaal niks en dat is heerlijk. Dat kan er wel voor zorgen dat de concentratie vasthouden tijdens de eerste werk- en schooldagen net even wat lastiger gaat. Soms kunnen de eerste paar dagen (en misschien wel opgestapeld werk) na de vakantie, zorgen voor wat extra spanning of stress. Bij DeOnlineDrogist.nl bestelt u diverse supplementen die helpen bij piekeren of een onrustig gevoel. Wilt u uw concentratie en geheugen ondersteunen of verbeteren? Ook daarvoor zijn er speciale concentratie supplementen.