Bestel nu
0
€ 0,00

Inspiratie | Blog: 5 tips bij drukke periodes of een gespannen gevoel

Bij drukke periodes gevuld met stress of een gespannen gevoel

5 Tips

2 minuten leestijd

1. Ga op tijd naar bed

Ons lichaam en onze geest hebben een goede nachtrust nodig om te herstellen van de dag en zich voor te bereiden op alle uitdagingen waarmee we de volgende dag oog in oog zullen staan. Het is daarom belangrijk om op tijd naar bed te gaan. Om een goede nachtrust te bevorderen is het aanbevolen om de slaapkamer volledig te verduisteren en digitale apparaten uit deze ruimte te verwijderen. Daarnaast is het handig om ervoor te zorgen dat uw slaap niet wordt verstoord door geluiden, hiervoor kunt u eventueel speciale slaapoordoppen aanschaffen.


Heeft u ondanks deze maatregelen moeite met het in slaap komen? Dan is het aanbevolen om voor het slapen gaan niet meer naar digitale schermen te kijken zoals de televisie, uw laptop of uw telefoon. Het licht wat van deze schermen afkomt kan namelijk uw natuurlijke melatonine aanmaak verstoren.

2. Mediteer

In het dagelijks leven krijgen we veel prikkels te verwerken, zeker bij een drukke baan en dat is vermoeiend voor onze hersenen. Ervaart u veel onrust in uw hoofd? Dan is het aan te bevelen om af en toe te mediteren. Dit kunt u doen voordat u gaat slapen, maar ook in uw werkpauze. Er zijn diverse apps en filmpjes die begeleidende meditaties aanbieden en die kunnen helpen bij het creëren van rust in uw hoofd.


Zorg dat u tijdens de meditatie niet gestoord kan worden en kies voor een comfortabele zithouding op een stoel, op de grond met een yogamat of kussen. Tijdens de meditatie kunt u er ook voor kiezen om een lighouding aan te nemen, dit kan op de grond maar ook gewoon in bed.

3. Sport regelmatig

Als u na een drukke en stressvolle dag uitgeput op de bank ploft is sporten waarschijnlijk niet het eerste waar u aan denkt. Toch is dit een hele goede manier om een gespannen gevoel te verminderen en het hoofd leeg te maken. Bovendien zorgt sporten er vaak voor dat u beter kunt slapen.


Tijdens het bewegen maakt het lichaam namelijk de hormonen edorfine, serotonine en dopamine aan. Dit zijn neurotransmitters die ervoor zorgen dat u zicht ontspannen en gelukkig voelt en worden vaak al na 5 minuten bewegen aangemaakt. Het huis verlaten om te gaan sporten kan soms best een obstakel zijn, zeker als u niet lekker in uw vel zit. Heeft u hier moeite mee? Dan zijn er ook genoeg sporten die u binnenshuis kunt beoefenen. Zoals Yoga, dansen, touwtjespringen of een body work-out via een online les of via YouTube. Sportbenodigdheden hiervoor zijn vaak eenvoudig online te bestellen

4. Eet gezond én gevarieerd

De gezondheid van onze darmen heeft een grote impact op ons gemoed, het is in drukke of stressvolle periodes dan ook belangrijk om gezond te eten om deze gezondheid te bevorderen. Bovendien kunnen onze darmen uit gezonde voeding veel vitamines en mineralen opnemen die ons lichaam helpen bij bepaalde processen. Zo dragen de vetzuren uit vette vis bij aan de werking van de hersenen en ondersteunt de vitamine C in fruit onze weerstand.

5. Probeer Calmanax®

Helpen de bovenstaande tips niet voldoende en ervaart u een periode met innerlijke onrust en misschien wel sombere of neerslachtige gevoelens? Dan kunt u Calmanax® proberen.


Calmanax® is een voedingssupplement op basis van Crossaffryl™. Calmanax® kan gebruikt worden voor ondersteuning tijdens emotionele periodes en bij neerslachtige momenten¹. De unieke combinatie van actieve ingrediënten helpt bij innerlijke onrust, gejaagde en sombere gevoelens¹. Ook helpt het bij situaties waarbij spanning, stress³ of vermoeidheid² ervaren wordt. Calmanax® biedt niet alleen emotionele ondersteuning, maar ondersteunt ook het fysieke en cognitieve welzijn. De actieve ingrediënten bieden zo een complete ondersteuning. Calmanax® is goed verdraagbaar en geschikt voor langdurig gebruik.


¹Saffraan, ²Magnesium, ³Vitamine B5

Evaluatie gezondheidsclaim is lopende

calmanax